Betaling
De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code.
Uw zorgrekening
Uw tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende behandelingen die de tandarts of mondhygiënist tijdens uw bezoek heeft uitgevoerd. Die behandelingen noemen we prestaties. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code.
U krijgt uw rekening van Infomedics
We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom werken we samen met Infomedics . U krijgt onze rekeningen via Infomedics en u betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van uw rekening kunt u bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor u.
Digitale rekening
Als u klant wordt, vragen we om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Vraag bij de balie hoe u de rekening gaat ontvangen en of u uw inbox in de gaten moet houden! In de e-mail van Infomedics staat een link naar uw persoonlijke betaalpagina. Daar kunt u de rekening betalen met iDEAL en downloaden, na controle van uw mobiele telefoonnummer.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
In de meeste gevallen checkt Infomedics of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics. U ziet dit duidelijk terug op de rekening. Hebt u vragen over de hoogte van de vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan het hele bedrag aan Infomedics en kijk of u de rekening kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Regel uw zorgkosten online
Op de website van Infomedics kunt u makkelijk uw rekening bekijken en betalen. Als betalen niet goed uitkomt, kunt u ook uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen.
Status van uw betaling controleren
Klik op de link in de e-mail van Infomedics of ga naar Infomedics . Vul daar het 14- cijferig betalingskenmerk in dat op uw rekening staat. Als uw rekening nog niet (helemaal) betaald is, dan wordt u doorgestuurd naar de betaalpagina van uw rekening. Daar kunt u direct betalen via iDEAL. U kunt de betaalstatus van uw rekening ook opvragen bij digitale assistent Ella.
Rekening bekijken en downloaden
Om uw privacy te beschermen, ziet u op de betaalpagina van uw rekening alleen het bedrag van de rekening. En wanneer de rekening betaald moet worden. Als u de rekening wilt bekijken of downloaden, dan stuurt Infomedics een code naar uw mobiele nummer. Met die code kunt u de pdf van uw rekening openen en, als u dat wilt, opslaan.
Betalingsregeling of uitstel aanvragen
U hebt 30 dagen om de rekening van Infomedics te betalen. Lukt het niet om op tijdte betalen? Voorkom dan een herinnering en vraag uitstel of een betalingsregelingaan. U regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via digitale assistent Ella.
Hulp nodig?
Hebt u een vraag of hebt u hulp nodig? Bekijk dan de veelgestelde vragenop www.infomedics.nl of stel uw vraag 24/7 aan digitale assistent Ella. Tijdenskantoortijden kunt u ook altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedicsop telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot17.00 uur).
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens metInfomedics. Uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondomprivacybescherming. En doen ze er alles aan om uw gegevens maximaal tebeveiligen. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming vanprivacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl/privacy.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg dieu heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving,zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regelsdie vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?
- Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uwzorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
- Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoalsvermeld op de rekening.
- Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u inverzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat uhet uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordtgevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeftontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, danbrengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
- Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten,vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op hetoorspronkelijke bedrag van uw rekening.
- Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bijeen andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moetworden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.